T-Mobile kiest voor maximale snelheid 4G

07 oktober, 2014 om 09:56

T-Mobile verwacht zijn gebruikers eind 2015 van 4G te kunnen voorzien. In de tussentijd verhogen zij wel hun maximale snelheden voor het uploaden en downloaden van alle 4G Stel Samen abonnementen. T-Mobile klanten kunnen zonder extra kosten gebruik maken van theoretische snelheden tot 120 Mbps. Dit komt neer op maar liefst 15 MB/s. T-Mobile noemt het ‘4GMax’. Ook klanten met een mobiel breedband abonnement kunnen gratis van de verhoogde snelheden gebruik maken.

Om deze gigantische snelheden te bereiken heb je wel een snel toestel nodig die die data vlot kan verwerken. De meeste duurdere toestellen hebben op dit moment nog een limiet van 100 Mbps. De iPhone 6 en 6 plus zijn al wel geschikt voor de nieuwe snelheden. Verder handig is een ruime internetbundel. Bij T-Mobile kun je tegenwoordig een bundel van 10 GB afsluiten.

Begin 2015 verwacht T-Mobile sterke verbeteringen op het gebied van 4G dekking en bereik. Zo wordt er gewerkt aan een zogenaamde 900-band die vooral het bereik en de snelheid binnen huis en op kantoor moet vergroten.