“Gratis” sim only abonnement in 2015 met Freedompop?

04 augustus, 2014 om 09:45

Volgend jaar gratis bellen, sms’en en internetten op je mobiele telefoon? Het kan zo maar realiteit worden, want de Amerikaanse provider Freedompop overweegt om in 2015 uit te breiden naar Nederland. Met Freedompop krijg je een gratis sim only abonnement met 200 belminuten, 500 sms’jes en 500 MB mobiel internet per maand, waarbij gebruikers wel advertenties te zijn krijgen. Dat is noodzakelijk om de dienst gratis te kunnen aanbieden.

In de Verenigde Staten is Freedompop sinds 2012 actief en heeft inmiddels een kwart miljoen klanten. Op dit moment test het bedrijf in België en bij een succes zullen dit jaar ook nog landen als Frankrijk, Duitsland en Engeland volgen.

Nederland zou voor 2015 op de planning staan, waarbij het sim only abonnement van Freedompop gebruik zal gaan maken van het netwerk van KPN-dochter Base.

Bron: Telegraaf.nl